🔴آیة الکرسی سید آیات قرآن


پیامبر به حضرت علی (علیه‌السلام) فرمود: " یا علی ! من سید عربم-مکه سید شهر هاست- کوه سینا سید همه کوه هاست- جبرئیل سید همه فرشتگان است – فرزندانت سید جوانان اهل بهشتند- قرآن سید همه کتاب هاست – بقره سید همه سوره های قرآن است – ودر بقره یک آیه است که آن آیه 50کلمه دارد و هر کلمه 50 برکت دارد و آن آیة الکرسی است.


 ✴️کاربردها و معجزات آیة الکرسی


 🌹زیاد شدن علم و حافظه


پیامبر(صلی الله علیه وآله) روایت کرده است که فرمودند: ۵ چیز حافظه را قوی می گرداند خوردن شیرینی ، گوشت نزدیک گردن ، عدس ، نان سرد و خواندن آیةالکرسی .


عالمی گفته است هر که علم میخواهد بر پنج چیز مواظبت کند: ۱- پرهیزکاری در آشکارا و پنهان ۲- خواندن آیت الکرسی ۳- همیشه با وضو بودن ۴- نماز شب خواندن حتی اگر دو رکعت باشد ۵- غذا خوردن به منظور نیرو گرفتن نه شکم پر کردن.

 

🌸آیةالکرسی برای حفظ چشم


بعد از هر نماز دستان را روی چشم بگذارید و بعد از خواندن آیت الکرسی بگویید: “اللهم احفظ حدقتی بحق حدقتی علی بن ابیطالب (علیه السلام)”

رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: چون خدای متعال خواست سوره ی حمد و آیه های شهدالله (۱۸ و ۱۹ آل عمران) و قل اللهم (۲۶ – ۲۷ آل عمران) و سوره توحید و آیةالکرسی را به زمین نازل کند همگی به عرش الهی چنگ زدند در حالی که بین آن ها و خداوند حجابی نبود.


🌺سفر و آیةالکرسی


امام صادق (علیه السلام) فرمود: سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیةالکرسی آغاز کنید ، کسی که در سفر هر شب آیةالکرسی را بخواند هم خودش در سلامت باشد و هم چیزهایی که همراه اوست.


⭐️گروه چشمه سار وحی در تلگرام:

https://t.me/joinchat/AAAAAD7adW77YLuJCHgXBw